tiistai 17. maaliskuuta 2015

Opintojakson tehtävät - askelmerkkejä


Tarkennan vielä opintojakson askelmerkkejä eli opintopiirin tehtäviä ympäristöineen.

Autenttiset kysymykset ja niistä johdetut teemat (oppimistehtävä 1):
Tarkoitus on, että lähdette työstämään yhteisöllisesti teemakohtaisia autenttisia kysymyksiä. Tämä tarkoittaa tiedon etsimistä ja kysymyksiin vastauksien löytämistä. Jokaisen opintopiirin autenttiset kysymykset ovat oman näköisiä ja näin pitää ollakin. 


Tiedonrakentaminen lähtee liikkeelle opintopiirin tämän hetken osaamisesta. Tietoa etsimällä työstyy teemakohtaista tietoa, joka palautetaan opintopiirin blogiin 27.3. Tämä teemakohtainen "tietopaketti" blogissanne toimii teidän oppimisen tukena nyt ja jatkossa. Opintojakson aikana olette etsineet ja rakentaneet tietoa yhdessä, omistajuus on yhteistä. Tämän työskentelyvaiheen aikana voitte hyödyntää Google Driven prosessityöskentelyä tukevia työkaluja. Muistattehan kirjata lähdemerkinnät.


Tuotos verkostoitumisen tueksi (oppimistehtävä 2):
Lisäksi jokainen opintopiiri tekee verkostoitumista tukevan tuotoksen. Se voi olla kaavio, video, ohjeistus, malli, mittari, kysely, draama, menetelmä ,jne. Tuotoksen tulee tukea ammatillisen opettajan verkostoitumista tai lisää verkosto-osaamista.

Uskon, että verkostoitumista käsittelevistä lähdemateriaaleista saatte lisäinnostusta opintopiirin tuotoksen suunnitteluun.


Aurinkoista loppuviikkoa ja laittakaahan tarkentavat kysymykset viestini jatkoksi tai ryhmän WhatsAppiin.

Sanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti