Opintojakson eteneminen
Tavoitteet:
Opettajaopiskelija osaa rakentaa ja hyödyntää erilaisia kansallisia ammatillisen koulutuksen yhteistyöverkostoja. Hän pystyy tarvittaessa toimimaan kansainvälisissä yhteistyöverkostoissa. Hän ymmärtää ammatillisen koulutusorganisaation hallintoa, rahoitusta ja johtamista ja osaa soveltaa työssään ammatillisen koulutusorganisaation toimintaa ohjaavia suunnitelmia ja asiakirjoja.
Opintojakson arviointikohteet
- Ammatillisen koulutuksen yhteistyöverkostoissa toimiminen
- Työelämälähtöisyyden edistäminen
- Aluevaikuttavuuden huomioon ottaminen
- Ammatillisen koulutusorganisaation hallinnon, rahoituksen ja johtamisen tunteminen
Opintojakson arviointikriteerit
Opettajaopiskelija toimii erilaisissa ammatillisen koulutuksen ja työelämä-, yhteistyö- ja muissa sidosryhmäverkostoissa. Hän toimii sekä työelämän kehittäjänä että alueellisena vaikuttajana opetusta toteuttaessaan. Hän ymmärtää ammatillisen koulutuksen hallintoa, rahoitusta ja johtamista. Hän tuntee koulutusorganisaation toimintaa ohjaavia suunnitelmia ja asiakirjoja.
Opettajaopiskelija toimii erilaisissa ammatillisen koulutuksen ja työelämä-, yhteistyö- ja muissa sidosryhmäverkostoissa. Hän toimii sekä työelämän kehittäjänä että alueellisena vaikuttajana opetusta toteuttaessaan. Hän ymmärtää ammatillisen koulutuksen hallintoa, rahoitusta ja johtamista. Hän tuntee koulutusorganisaation toimintaa ohjaavia suunnitelmia ja asiakirjoja.
Lähdemateriaali
- Helakorpi, S. Koulutuksen verkot ja verkostot. Viitattu 15.10.2013. https://sites.google.com/site/skillsknowhow/tiimit-ja-verkostot
- Jokinen, J., Lähteenmäki, L. ja Nokelainen, P. 2009. Työssäoppimisen lumo: ammatillisen sekä ammatillisen korkea-asteen koulutuksen ja työelämän yhteistyön hyvät käytänteet. Hämeen ammattikorkeakoulun e-julkaisuja 3/2009. Hämeenlinna: HAMK. Viitattu 7.3.2012. http://portal.hamk.fi/portal/page/portal/64205532432F1A45E040A8c0c9412399
- sekä muut opintopiirin käyttämät aineistot
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti